Ecologisch pedagoog, autisme specialist (1986)
Mijn interesse voor kinderen met autisme is begonnen in 1999 tijdens het werken op een medisch kinderdagverblijf. En sindsdien ben ik gefascineerd door deze doelgroep. Ik heb hierdoor besloten de opleiding ecologische pedagogiek te gaan studeren met als specialisme autisme. In de afgelopen jaren heb ik me veel verdiept in de thema’s hoog gevoeligheid, hoogbegaafdheid en seksualiteit en attitude. Ik ben bekend met verschillende methodieken zoals CSL, ABA-Play, Son Rise, Brain blocks, Leespraat.
In 2010 heb ik het Keizerhuis opgericht omdat ik heel graag de zorg op een andere manier wilde gaan uitvoeren. Hierbij vind ik de houding richting het kind heel erg belangrijk en houd ik van een grappen maken en veel lachen met de kinderen. Verder ben ik voortdurend bezig om te pionieren en te bedenken hoe het voor kinderen nog prettiger kan binnen de jeugdzorg.
Mijn vrije tijd besteed ik aan onze zoon Tibbe, paddelen en op bezoek bij familie en vrienden.
Heb je vragen neem dan contact op
Joyce@keizerhuis.nl
06 45 73 20 19
ecologisch pedagoog (1991)
Na mijn studie Ecologische pedagogiek ben ik gaan werken op een zorgklas met extra ondersteuning en daarna als persoonlijk begeleider op een woongroep. Sinds 2018 ben ik aan het werk op het Keizerhuis. Ik houd heel erg van het werk omdat we specifiek kijken naar wat een kind nodig heeft. Door middel van duidelijkheid en een vertrouwensband vind ik het leuk om kinderen te helpen in hun ontwikkeling.
In mijn vrije tijd ben ik het liefst in de keuken te vinden om te bakken of te koken.
U kunt mij bereiken op Nienke@keizerhuis.nl
06 13 27 46 30
systeemtherapeut
ecologisch pedagoog
Groepsbegeleider en pedagogisch medewerker
Ik heb de studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening afgerond met als minor de Nederlandse Gebarentaal. Tijdens mijn loopbaan heb ik met verschillende doelgroepen kennis mogen maken. Al snel wist ik het zeker het werken met deze bijzondere, unieke kinderen daar maakt mijn hart echt een sprongetje van.
”Het mooiste dat je een kind kunt geven is een kans”’. Een kans om zich te ontwikkelen op zijn/haar eigen tempo. Als begeleider is het mijn kracht om te verbinden, aan te sluiten en naar mogelijkheden te kijken. Grote avonturen beginnen klein, stap voor stap op weg naar ontwikkeling.
In mijn vrije tijd ben ik graag met mijn gezin, familie en vrienden. Ik vind ontspanning in yoga en ben daarnaast gek op voetbal!
Te bereiken op: Monica@keizerhuis.nl
jeugdzorgprofessional met specialisme op autisme
systeemtherapeut
orthopedagoog, onderwijskundige, autisme specialist en hoogbegaafdheid specialist
Ik woon samen met Mark en onze kinderen Juul, Guusje, Bink en Doortje en onze hond Baba.
Ik ben opgeleid als orthopedagoog, onderwijskundige, autisme specialist en hoogbegaafdheid specialist. Als jonge puber werd ik al geraakt door kinderen met autisme en wist ik heel zeker, hier heb ik iets in te doen. Door het ouderschap van onze kinderen, ontstond de interesse in hoogbegaafdheid en ben ik mij daarin gaan specialiseren.
Ik haal veel voldoening uit mijn werk door de mensen die ik ontmoet. Gevoelige, intense kinderen en volwassenen die mij iedere keer uitdagen om met een open mind en vanuit een open hart het contact aan te gaan. Mijn diepste wens is dat ik kan bijdrage aan het vrediger maken van hun wereld en hen kan helpen om op te bloeien.
In mijn vrije tijd schrijf ik gedichten en maak ik foto’s en beeldende werken. Ik heb het boek Zwartfluwelen vleugels geschreven. Ik hou van dansen, bakken, wandelen en afspreken met vrienden en familie.
Ik ben te bereiken via
Jolanda@keizerhuis.nl
06 54 34 64 30
specialist begaafdheid
jeugdzorg professional
leerkracht samen naar school klas
reflex integratie therapeut
Mag ik me even voorstellen? Mijn naam is Monique Edelman. Ik heb een eigen praktijk in Harmelen: Reflex in Beeld. Sinds begin dit jaar mag ik de kinderen van het Keizershuis begeleiden in hun ontwikkeling. Dat doe ik voornamelijk door middel van reflex integratie.
Reflexen zijn automatische bewegingspatronen, meestal naar aanleiding van een externe prikkel. Deze bewegingen worden alsmaar herhaald. Er zijn meer dan 80 primaire reflexen waarvan er met ongeveer 25 op latere leeftijd nog geoefend kan worden. Er zijn verschillende methodes voor, ik maak voornamelijkgebruik van MNRI, RMT en QRI